Pasionatii de masini si mai ales de viteza aleg adesea autoturisme cu motor diesel turbo. Acestea nu numai ca ofera o performanta similara sau mai mare cu motoare clasice, care functioneaza prin aspiratie, dar si eficienta lor este imbunatatita, iar emisiile de noxe, reduse. Tocmai de aceea, astfel de motoare sunt disponibile pentru aproape toate tipurile si modelele de autovehicule.
In plus, posesorii unor astfel de masini se mai pot bucura si de alte beneficii, cum ar fi un consum mai mic, taxe reduse si intretinere mai ieftina. Cu toate acestea, exista o serie defectiuni la care sunt predispuse motoarele turbo. Este vorba despre defectiunile aparute la intercooler si componentele acestuia.
Ce este si ce face intercoolerul?
Intercoolerul este sistemul al carui rol este acela de a raci aerul care intra in motor, aerul racit si mai bine oxigenat imbunatatind performantele motorului si reducand consumul de combustibil. Aspectul intercoolerului este asemanator cu cel al unui radiator, care se adreseaza insa numai autovehiculelor supraalimentate, adica turbo.
Ca urmare a schimbarilor dese de temperatura si a presiunii la care este supus, intercoolerul este predispus la aparitia fisurilor de nivelul carcasei acestuia. Odata ce s-a intamplat acest lucru, masina va incepe imediat sa dea semne evidente.
Astfel ca, in momentul in care se observa ca accelerarea se face lent, apare fumul negru pe esapament, creste consumul de combustibil sau se supraincalzeste motorul, ori chiar apar zgomote asemanatoare unei suieraturi, atunci ar trebui sa se mearga rapid cu masina in service.
De ce se sparge furtunul turbo si ce simptome il insotesc?
De asemenea, o alta componenta care poate pune probleme soferilor de masini turbo, mai ales celor de Opel Insignia, este furtunul turbo. Acesta reprezinta, de fapt, conducta intercooler care are rolul de a conecta intercoolerul la turbina.
Tinand cont ca este realizat din silicon si ca este folosit la o intensitate ridicata, acest furtun este cel mai vulnerabil element al intregului sistem turbo. Tocmai de aceea, soferii ajung adesea sa inlocuiasca un furtun turbo Opel Insignia.
Furtunul se poate sparge sau fisura, poate prezenta scurgeri si genera pete de ulei pe inele. Drept urmare, o verificare vizuala a motorului poate ajuta la identificarea problemei. De asemenea, aparitia unei defectiuni la acest element al sistemului de turboalimentare va fi anuntata si printr-o serie de semne si simptome.
Unele dintre cele mai des intalnite si care ar trebui sa duca soferii cu gandul la aceasta problema sunt aparitia unui suierat sub capota, scaderea puterii motorului si evacuarea unui fum inchis la culoare. Daca furtunul defect nu este inlocuit, modul de functionare si eficienta turbinei scade considerabil.
In ceea ce priveste cauzele care pot duce la spargerea furtunului turbo, acestea pot fi foarte multe. In cele mai comune cazuri insa aceasta problema este cauzata de o presiune prea mare, de intercoolerul infundat, de prezenta unui lubrifiant in conducta intercooler sau chiar din cauze mecanice.
Pentru a se evita astfel de situatii se recomanda mentinerea sistemului in buna stare de functionare si curatarea periodica a acestuia.
Nu rata
Sfaturi Valoroase pentru Alegerea unei Formații de Nuntă în București
Ghidul Dvs. pentru Înțelegerea Avantajelor unui Avocat
Sfaturi de la frizerii canini: Cum îngrijești blana cățelului între vizitele la frizer?