1 decembrie 2021

Este extrem de util sa cunosti locul unde se afla mufa OBD2 pentru ca ea este o usita catre ECU. Prin ea poti vedea exact starea masinii.

Este extrem de util sa cunosti locul unde se afla mufa OBD2 pentru ca ea este o usita catre ECU. Prin ea poti vedea exact starea masinii.

O sa incepem articolul cu inceputul. Ce este OBD2 si de la ce vine denumirea?

Obd vine de la On Board Diagnostics. Diferenta intre OBD1 si OBD2 este un cablu. La OBD1 comunicarea intre masina si tester se face prin cablu si la OBD2 se face prin bluetooth. Mufa OBD ofera posesorilor si mecanicilor acces la toate erorile pe care le memoreaza ECU dar si la parametri de functionare ai masinii expusi in timp real.

Aceeasi portita o poti accesa si tu cu un device OBD2, trebuie doar sa stii sa citesti DTC-urile. De ce sa faci diagnoze la masina? Pentru ca facand asta in mod constant o poti tine intr-o stare perfecta de functionare cat mai mult timp rezolvand problemele inca de la bun inceput. Pe langa asta vei plati si mai putin pe reparatii.

Iti poti lua un tester OBD2 cu mai putin de 100 de lei. Cu el poti face pe gratis cate diagnoze vrei masinii.

Ce este mufa OBD2 la BMW seria 3?

Toti producatorii auto sunt obligati sa monteze mufe OBD2. Prin mufa se face usor comunicarea cu ECU. ECU comunica cu toti senzorii si toate sistemele masinii si astfel prin mufa tu poti avea acces gratuit la toate sistemele masinii, in timp real.

Exemple de erori pe care le poti vedea pe tester. Toate vor fi insotite de coduri OBD2 de eroare:

  • navigatie cu probleme;
  • abs defect;
  • esp nu mai functioneaza;
  • presiune scazuta in rampa de combustibil;
  • injector defect;
  • bec ars;
  • senzor in scurt-circuit;
  • sistem airbag defect;
  • baterie defecta;
  • etc.

Speram ca este de la sine inteles ca doar erorile care tin de sisteme controlate electric pot aparea pe tester. Nu o sa vedeti niciodata un bloc motor crapat pe tester. Dar puteti vedea o compresie scazuta care sa fie un indiciu puternic care sa va duca cu gandul la blocul motor crapat.

Sa o gandim logic. O chiulasa arsa se poate vedea pe tester? Un disc de frana crapat? Putem continua la nesfarsit.

Se pot insa verifica piese fizice, dpf, egr, etc, pentru ca ele lucreaza direct cu senzori care trimit secunda de secunda date catre ECU. Cum apare o problema cu unul din ele ECU aprinde un martor in bord cu scopul de a te face sa citesti erorile DTC si sa rezolvi repede problema.

Poti vedea in timp real cum se misca, gradul de incarcare la DPF, ultima regenerare, ultimul request, etc. Si la injectoare putem vedea corectii in timp real, la relanti sau in sarcina. Aceste date ne pot ajuta enorm pentru a diagnostica eventualele probleme care pot aparea la masinile noastre.

Haide sa recapitulam si dupa sa raspundem si la intrebarea care te-a adus pe articolul nostru. Imediat ce ai conectat un tester sau o interfata de diagnoza la Bmw Seria 3 folosind mufa OBD, vei putea verifica erorile masinii si vei putea analiza parametrii de functionare in timp real. Diagnoza iti va spune exact ce coduri de eroare are masina si pe care ECU le-a stocat si vei putea afla repede cat de severe sunt, ce reparatii trebuie sa faci si cat te costa tot procesul. Cu o scanare OBD2 vei afla repede in ce stare generala se afla masina ta.

Ajungem la intrebarea mult asteptata de toti. Unde se afla mufa de diagnoza OBD 2 pentru diagnoza la Bmw Seria 3?
Este fix langa tine. Daca esti la volan mufa OBD este langa piciorul tau stang, un pic mai sus. Poate fi alba, neagra, mov, galbena sau protejata de un plastic pe care scrie OBD. La unele masini poate fi tot acolo dar nu deasupra pedalierului ci pe stalpul din fata stanga.

Sa nu uitam sa va spunem. La Dacia mufa OBD se afla in torpedou, nu ca mai sus.

Este in regula sa conduci masina daca ai un dispozitiv OBD 2 conectat la masina?
Da, fara probleme. Multi mecanici chiar vor face asta pentru ca doar asa poti vedea cum merge masina in timp real. Hai sa o gandim logic, poti testa cutia de viteze pe loc? Nu.

Singura chestie este ca atunci cand opresti masina sa scoti si diagnoza pentru ca iti poate consuma bateria.

La final, iti recomandam sa iti cumperi o diagnoza pentru Bmw Seria 3, costa 100 de lei dar iti poate economisi mii de lei in reparatii viitoare.