Ai deschis un magazin online? Iti doresti sa iti dezvolti afacerea? Ei bine, pe langa produse de calitate, ar trebui sa stii ca ai nevoie si de fotografii reprezentative, care sa faca cinste atat brand-ului pe care il promovezi, cat si produselor in sine. Sa spunem ca ti-ai deschis un magazin care comercializeaza imbracaminte. Ai vazut cum arata site-urile brandurilor mega cunoscute? Acestea au pe pagina fotografii extraordinare, de revista, care te fac, pur si simplu, sa doresti a achizitionezi produsele. Dar, pentru astfel de fotografii, trebuie sa apelezi la un studio fotografiere produse. Dar cum sa recunosti si sa angajezi un adevarat fotograf profesionist in fotografia produselor pentru articolele pe care le comercializezi? Cand cauti un fotograf pentru produsele tale, ce caracteristici ai dori sa aiba?
Ei bine fotograful trebuie sa aiba experienta cu imaginile de comert electronic, sa aiba un pret rezonabil si sa fie un bun fotograf. In principiu, suna simplu, dar realitatea este cu totul alta.
Adevarul este ca internetul este plin de anunturi cu fotografi amatori care se dau drept profesionisti experimentati, pe baza faptului ca, dupa ce au cheltuit cateva mii de euro pe echipamente, cred sunt capabili sa faca fotografii care, pentru un ochi neinstruit, pot parea „de calitate”. Sa stii ca, cele mai multe dintre aceste personaje au o reputatie foarte proasta si asta nu intamplator!
Modus operandi este intotdeauna acelasi, dar cand iti dai seama de ce pierzi bani in timp ce te fac sa te dai peste cap pentru a putea avea o bucata din timpul lor, este prea tarziu. Si nu sunt putini comercianti care fac greseala de a alege un astfel de fotograf dubios. Cine alege aiurea fotograful?
-Cei care, pana in momentul respectiv, nu au lucrat niciodata cu un fotograf de produse.
-Cei care isi doresc sa faca economii substantiale si cred ca cel mai ieftin fotograf este si cel mai bun.
-Cei care subestimeaza fotografia de produs.
Ei bine, nu lua din exemplele de mai sus si incearca sa alegi un fotograf cu adevarat profesionist, chiar daca pretul nu este cel mai mic, pentru ca fotografia de produs este cea care iti va vinde produsul. Ceea ce ai cu adevarat nevoie este sa gasesti un fotograf minunat, cu o vasta experienta in produsele din toate domeniile (moda, culinar, cosmetice, mobilier etc) si care poate avea si abilitati de marketing.
Ai nevoie de un profesionist care sa poata arata imbracamintea sau cosmeticele clientilor intr-un mod seducator, sporindu-le increderea in marca pe care o promovezi si permitandu-ti sa lucrezi in siguranta, fara a fi nevoie sa te intrebi de ce nu vinzi.
Asa ca, cu siguranta, ai ales sa citesti acest articol pentru ca ai cu adevarat nevoie sa gasesti un fotograf extraordinar care sa iti ofere serviciul de care ai nevoie, punctual si fara surprize urate.
Gasirea subiectului potrivit necesita cu siguranta ceva mai mult timp si energie, dar acest lucru poate creste serios rentabilitatea investitiei atunci cand vine vorba de convingerea clientilor tai sa faca clic pe butonul „Cumparati acum!”.
Cauta un fotograf pe care sa il poti verifica inainte de a-l angaja. Sunt fotografi care ofera cateva fotografii de proba, inainte de a semna contractul. In acest domeniu este vorba despre „fotografii de testare” si scopul acestor prime imagini este (sau cel putin ar trebui sa fie) sa te impresioneze pana la punctul de a te face sa alegi fotograful respectiv. Aceasta abordare – daca este bine realizata, desigur – reprezinta un beneficiu pentru ambele parti, dar pentru tine este deosebit de interesant, deoarece vei sti exact ce-ti ofera fotograful respectiv. Vei avea o idee imediata despre tipul de rezultate produse si daca acestea iti indeplinesc asteptarile.
Daca nu, cere un portofoliu in care sa explorezi mai multe stiluri fotografice care crezi ca te-ar putea avantaja in alegere.
Asigura-te ca fotograful tau poate comunica eficient
Cred ca nu trebuie sa iti spunem prea multe despre cat de important este sa comunici si sa ramai in legatura cu clientii. Vorbim cu adevarat despre fundamentul pe care trebuie sa il aiba in mod necesar orice afacere serioasa si aceasta este o caracteristica importanta pe care trebuie sa o cauti si sa o astepti de la orice profesionist pe care il iei in considerare. Aceasta zona – comunicarea – este cea care distinge mai mult decat orice altceva profesionistii de amatori. Este valabil si in cazul fotografilor.
O regula generala pe care ar trebui sa o retii atunci cand contactezi un fotograf de produse este sa obtii un raspuns in termen de 24 de ore de lucru. Acest raspuns trebuie sa fie trimis indiferent daca sunt raspunsuri la intrebarile tale sau actualizari cu privire la progresul lucrarii.
Cauta un fotograf care nu te taxeaza la ora
Cu alte cuvinte: plateste pentru rezultat, nu pentru angajament. Scopul tau nu este sa devii un sponsor generos al artistului fotografic, in timp ce acesta castiga experienta pe banii tai. Ai nevoie de cineva care sa iti fotografieze produsele in asa fel incat sa iti livreze imagini care vand! Eliminarea tarifelor orare este cea mai inteligenta modalitate de a putea stii daca fotograful va putea sa iti ofere un termen limita pana la finalizarea unui proiect si cu care poti negocia pretul corect.
Astfel vei evita amatorul care nu stie meserie si care mareste numarul de ore de lucru in timp ce incearca sa afle cum sa faca treaba. Retin intotdeauna ca, desi munca la ora poate parea tentanta (din punct de vedere al costurilor, desigur), plata pentru rezultate, mai degraba decat pentru timp si efort, va creste rentabilitatea investitiei, deoarece vei avea de-a face cu un expert.
Succes!
Nu rata
Ghidul Dvs. pentru Înțelegerea Avantajelor unui Avocat
Cum să Alegi Tipul Potrivit de Lustra în Funcție de Locuință
De ce securitatea cibernetică este esențială pentru afacerea ta în 2024