22 octombrie 2021

Vinde cu ajutorul unui POSM!

Un POSM este un material de marketing, utilizat pentru a scoate in evidenta un produs sau o gama de produse. Cu ajutorul unui asemenea POSM poti ajuta oamenii pentru a face cumparaturile mult mai rapid.

Unul dintre principalele beneficii ale unui POSM este ca acesta poate fi personalizat in functie de:

  • potrivirea cu marfa
  • transmiterea unui anumit brand
  • creearea unei conexiuni emotionale
  • atragerea atentiei consumatorilor

Astfel de POSM intaresc identificarea, constientizarea sau scoaterea in evidenta a unui brand si a gamei sale, stimuland cumpararea neplanificata. Pot include o varietate de accesorii, cum ar fi separatoare de produse, brosuri, mostre sau chiar cupoane pentru a va ajuta sa iesiti in evidenta.

Avand in vedere numarul mare de referinte, vizibilitatea bunurilor de consum pe rafturile magazinelor este scazuta. Prin definitie, atunci cand un cumparator nu vede un produs, el nu il cumpara. POSMPosm-urile de la punctul de vanzare cresc vizibilitatea produselor si construiesc capacitatea brand-ului de a fi remarcate in magazine, unde astazi ajuta la deciziile consumatorului. Creeaza foarte usor o legatura emotionala dintre cumparator si produs.

In plus, un POSM ofera posibilitatea de a comunica direct cu cumparatorul. Ce face un produs special si cum pot consumatorii sa profitde la maximum de el? De multe ori, ele ajuta sa transmita consumatorului ca are nevoie de acele produse, indiferent daca o sa il foloseasca imediat ce ajunge acasa sau nu.

Unde se poate utiliza un astfel de POSM?

De cele mai multe ori aceste POSM-uri se pot utiliza in magazine de orice fel, dar si in hoteluri sau pensiuni, pentru a evidentia ofertele si pentru a putea clientii sa se serveasca singuri cu diferite brosuri. Ele se pot amplasa oriunde pentru a oferi o experienta vizuala exclusiva dedicata brand-ului producatorului care isi diferentiaza produsele de restul existente.

POSM-urile ofera posibilitatea de a comunica direct cu oamenii in:

  • magazine alimentare
  • magazine specializate precum, moda, sport
  • spa-uri,
  • showroom-uri

Ele sunt folosite pentru a afisa diferite produse ce nu se afla in mintea consumatorului. Oferind astfel o expunere vizuala la produse si ii ajuta pe consumatori sa isi dea seama ca ar putea avea nevoie de acel produs. POSM-urile capteaza atentia consumatorului si creeaza achizitii impulsive.

In timp ce POSM-urile se refera adesea la un sistem de punct de vanzare, se refera si la interactiunile dintre client si produs care au loc in apropierea locului in care are loc vanzarea efectiva a produsului. Scopul este de a atrage atentia clientului deja existent in magazin asupra produselor. Atunci cand este realizat strategic, acesta ofera o modalitate de ultim moment pentru comerciantii cu amanuntul de a influenta detaliile acelei decizii de cumparare.

 

Cum se genereaza achizitiile cu ajutorul POSM-urilor?

Exista mai multe moduri de a va imbunatati afisele la punctul de vanzare pentru a genera achizitii:

  • asigurati-va ca produsele de pe POSM-uri din punctul de vanzare sunt bunuri de conventie, la preturi accesibile
  • asigurati-va ca afisele sunt interesante din punct de vedere vizual. Creati vizibilitate utilizand culori contrastante si asigurati-va ca acestea ies in evidenta si atrag atentia,
  • incorporeaza promotii si incurajeaza consumatorii sa profite de acele produse. Ofertele gratuite, precum “ Cumpara unul, primesti unul” sunt extrem de eficiente in generarea de achizitii impulsive la punctul de vanzare.

POSM-ul tip display poate fi accesorizat pentru a completa eforturile asociatilor de vanzari, pentru a consolida mesajele atat pentru vanzare, cat si pentru consumator, pentru a oferi sprijin prin procesele de vanzare, pentru a incuraja oamenii sa achizitioneze articolele existente pe POSM, mai mult decat ofertele concurente si pentru a creste vanzarile mult mai usor.

Stimularea vanzarilor este in cele din urma cel mai important sens al punctului de vanzare. POSM-urile pun accentul pe un anumit produs sau o anumita gama, informand cumparatorii despre ele. Pentru a fi vizibil mult mai usor, trebuie amplasat intr-un loc pe unde trec cei mai multi oameni si incercati sa informati cumparatorii despre beneficiile ofertei, stimualand impulsurile si achizitiile latente.

Locul in care plasati POSM-urile este esential, deoarece produsele vor fi mutate si selectate frecvent, ceea ce inseamna ca trebuie ordonate usor si rapid. Din aceasta cauza, design-ul unui afis nu trebuie sa fie foarte voluminos sau sa ocupe prea mult spatiu, creand o mai mare neplacere pentru clienti si, de asemenea, pentru personalul ce trebuie sa il aranjeze de fiecare data cand un produs este pus in alta parte.

 

De ce functioneaza POSM-urile intr-un magazin?

Cum va poate ajuta un POSM sa influenteze decizia cumparatorul? In primul rand, aveti deja consumatori ce au luat decizia de a cumpara rapid un anumit lucru, ceea ce face mai probabil ca acestia sa fie deschisi sa cumpere un produs suplimentar – atata timp cat este relativ ieftin.

In al doilea rand, articolele “suplimentare” relevante pot servi drept memento clientilor si pot declansa impusul lor de a cumpara.