Una dintre tendintele care capata tot mai mult teren in randul celor care isi dezvolta site-ul este aceea de a aseza continutul in centrul unui design fabulos, in timp ce site-urile extreme de vizuale, animate, dar care nu transmit mesaje sau continut, raman undeva mult in urma. Continutul incepe sa fie pregatit inainte sa fie facut designul unui site. Designul unui site trebuie realizat in jurul utilizatorului de internet, a nevoilor sale si a actiunii ce se doreste ca aceasta sa o faca ca urmare a vizitei sale pe site, ar trebui sa fie concentrat pe problemele utilizatorului si pe abilitatea site-ului de a le rezolva.
Continutul si mesajele sunt fundatia oricarui site care urmeaza sa fie construit, ceea ce presupune ca acestea ar trebui bine alese si gandite, atent documentate inainte sa fie alese culori, fonturi sau layoutul pentru resprectivul site.
Elementele de design ar trebui sa complimenteze, sa puna in valoare sa sublinieze mesajele cheie cele mai importante si calitatea deosebita a continutului. In orice proces complex – cum ar fi aici cazul digitalizarii unei afaceri, strategia trebuie foarte bine gandita.
Focus pe continutul adecvat
A avea continutul pregatit inainte de a face designul pentru website, nu presupune ca trebuie scris tot continutul care va fi urcat pe platforma ce se va lansa. Ar fi o activitate dificila si neproductiva pentru cei mai multi proprietari de website-uri si afaceri online. Insa este important ca tot continutul pentru sectiunile si paginile principale ale website-ului sa fie pregatit si aranjat inainte. Printre paginile de pe un site ce urmeaza sa fie lansat care ar avea nevoie inca de la inceput de o strategie de continut bine definita sunt sectiunea Home, sectiunea Despre noi sau pagina companiei, paginile serviciilor principale oferite si pagina individuala de produs, sectiunea Resurse utile, categorii, template-uri pentru Landing page, pagina principala de blog si pagina Contact.
Elementele de continut care sunt mai impotante inaintea designului unui website sunt: titluri si subtitluri, mesajele principale, textul paragraph, butoanele call to action, poze, video, navigarea pe site, conturile de social media active, optimizarea pentru motoarele de cautare.
Cu cat exista mai multe informatii si detalii pe care le va avea la dispozitie web designerul care se va ocupa de site, cu atat va rezulta un design mai bine targetat si unic.
Nu in toate situatiile este insa posibila realizarea designului inaintea continutului. Cei care fac web design si cei care se ocupa de continut, chiar daca fac lucruri diferite, vor actiona ca o echipa si vor trebui sa aiba o comunicare deschisa si clara pentru a atinge in final obiectivul stabilit. Este important ca in aceasta situatie sa se gaseasca cea mai potrivita alternativa.
Atunci cand abordarea este dificila, o solutie ar fi inceperea cu elementele generale cum sunt navigatia, SEO si butoanele de tip call to action.
Odata stabilite elementele acestea, vor putea fi incluse in designul paginii principale, iar de aici specialistul va putea construi in continuare. Pe parcursul acestui proces, toti cei care lucreaza la site, fie ei dezvoltatori de continut, cei care ofera servicii web design sau programatori, este important ca fiecare sa aiba in centrul atentiei utilizatorul, nevoile sale si care sunt actiunile pe care ne dorim ca acesta sa le faca pe site.
(sursa – DigitalCraft Agency)
Nu rata
Hotel Tușnad – Destinația perfectă pentru o vacanță revitalizantă în Băile Tușnad
Stațiunea Căciulata – Destinația ideală pentru sănătate și relaxare
Țiglă metalică sau țiglă ceramică? Care merită investiția?