Google AdWords este bazat, dupa cum il prezinta si numele, pe cuvinte cheie. Cu toate acestea, strategiile de Ads difera fata de activitatea SEO – mai exact, o campanie Google Ads are o eficienta mai mare pe termen scurt si iti poate pune website-ul afacerii tale in top-ul cautarilor pe Google prin afisarea rezultatelor platite. Desigur, rezultatele afisate prin Google Ads vor fi marcate ca si anunturi, adica reclame platite.
Astfel, o campanie de promovare Google Ads se foloseste de cuvinte cheie si un anumit buget pentru a imbunatati prezenta online a afacerii tale, in special pe motorul de cautare Google. Iata cateva alte aspecte despre modul de functionare al unei astfel de campanii!
Ce este Google Ads?
Aceasta este o platforma de publicitate folosita de mai toate afacerile care vor sa se extinda si la nivel de online. Google Ads functioneaza prin intermediul unei retele tip PPC (pay-per-click) – mai exact, afacerea ta plateste doar atunci cand un utilizator acceseaza reclama site-ului tau.
Pozitia de afisare a anuntului tau este castigata licitand pentru anumite cuvinte cheie. Totodata, intr-o licitatie pentru promovare Google Ads, te lupti si pentru cat mai multe clickuri – in functie de buget, desigur.
Ce sunt retelele Google Ads?
Google Ads se asigura ca reclama afacerii tale ajunge la utilizatori prin intermediul a doua tipuri de retele – cea de cautare si cea display. Prima a fost deja explicata – este reprezentata de rezultatele cautarii Google marcate ca si ads. Cea de-a doua apare la nivelul site-urilor partenere Google Ads, care permit acestei platforme sa plaseze reclame vizuale pe paginile site-urilor respective.
Astfel, poti avea parte de promovare Google Ads cu ajutorul a doua canale diferite – deci mai multe sanse de a transforma un utilizator intr-un client.
Cum functioneaza o campanie Google Ads?
O astfel de campanie implica mult mai mult decat lucrurile de baza aferente platformei in sine. De exemplu, chiar daca licitezi pentru anumite cuvinte cheie, o licitatie castigata nu inseamna succes garantat. Reclama site-ului tau va aparea in rezultatele cautarii atat timp cat ai un buget zilnic care iti permite acest lucru.
Totodata, este posibil ca reclama ta sa nu apara in rezultatele cautarii unor cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta daca licitezi pentru cuvinte cheie mai ieftine, evident.
In acelasi timp, reclamele trebuie sa atraga utilizatorii. De multe ori, utilizatorii experimentati sar peste reclamele platite din rezultatele Google deoarece, de obicei, acestea nu sunt relevante – semn ca acea campanie de promovare Google Ads nu este realizata corespunzator, printre altele.
De ce ai nevoie pentru a realiza o campanie eficienta?
Ai nevoie de un expert. Nu exista cale de mijloc in acest caz, dupa cum s-ar spune. Poti incerca sa inveti Google Ads de unul singur, dar intregul proces necesita un anumit buget – buget pe care probabil ai putea sa-l cheltui pe imbunatatirea efectiva a afacerii tale, de exemplu.
Mai apoi, ai nevoie de o persoana care a lucrat atat cu bugete mici, cat si cu bugete mari – un asemenea profesionist va sti sa scaleze corespunzator campaniile de promovare Google Ads specifice afacerii tale.
Daca nu stii unde ai putea gasi un asemenea expert, agentia de marketing digital The Markers are usile deschise pentru tine. Aceasta are cate un serviciu pentru orice afacere care vinde produse sau servicii online!
Nu rata
De ce este nevoie de masini de spalat pahare in bucatarii profesionale?
Start-Up Nation 2024: Oportunitatea ideală pentru lansarea unei afaceri în România
Mugur Cozmanciuc: Un nou început pentru Teleorman