Ti s-a intamplat sa descoperi ca esti in aeroport sau pe drumul catre aeroport si sa afli ca zborul tau este intarziat sau pur si simplu a fost anulat? In mod sigur, daca nu ti s-a intamplat tie, sigur ai auzit pana acum de la un cunoscut despre asta si uneori se poate intampla chiar de mai multe ori. Sunt tot mai dese situatiile in care anumite zboruri sunt anulate sau sunt amanate si ar trebui sa stii ca ori de cate ori ti se intampla ai dreptul la o despagubire zbor.
Pentru ca in fiecare an milioane de pasageri sunt afectati de astfel de evenimente, Parlamentul European a adoptat Regulamentul nr.261 / 2004 care stabileste drepturi ale pasagerilor si obligatii ale companiilor aeriene. Iata cum poti beneficia de acest regulament.
Cand ai dreptul la o despagubire?
Sunt mai multe conditii pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a avea dreptul la o compensatie zbor. In primul rand, zborul tau trebuie sa fi decolat sau sa aterizeze in UE, sau sa aterizeze pe un aeroport din UE atunci cand vine din afara Uniunii, insa in acest caz compania trebuie sa fie din UE sau sa decoleze de pe un aeroport din UE spre o tara din afara.
Un exemplu concludent in acest sens este urmatorul. Daca zborul pleaca de la New York spre Londra si este operat de British Airways atunci esti eligibil. De asemenea, daca zborul pleaca de la Londra spre New York cu American Airlines, atunci esti tot eligibil pentru o compensatie in cazul in care avionul tau intarzie sau se anuleaza. In schimb, daca ai un zbor de la New York spre Londra si este operat de American Airlines atunci nu vei fi eligibil pentru o compensatie.
Pentru a fi calculata durata intarzierii pe care avionul tau o are se va tine cont de ora la care avionul trebuia sa ajunga la destinatie. In cazul in care ajungi la destinatie cu trei ore mai tarziu sau chiar mai mult, atunci trebuie sa poti primi despagubiri.
In cazul in care amanarea zborului se produce ca urmare a actelor teroriste sau din cauza cenusei vulcanice, compania nu va fi obligata sa plateasca despagubiri pentru ca nu se face vinovata de intarzieri si in aceste cazuri se considera ca este vorba despre o circumstanta extraordinara. Trebuie sa se ia in calcul faptul ca o problema tehnica invocata de compania de zbor nu este o circumstanta extraordinara si ai dreptul la compensatie.
Pentru a obtine o compensatie nu conteaza cat a costat biletul de avion. Despagubirea se acorda exclusiv pe baza distantei zborului si a duratei intarzierii. Pasagerii care au avut intarzieri mai mari de trie ore au dreptul la compensatii variate in functie de destinatie si de distanta pe care trebuie sa calatoreasca.
Pentru a obtine aceste compensatii, cea mai buna solutie este aceea de a apela la companiile care se ocupa de despagubiri pentru a evita toate eventualele drumuri la aeroport pentru a obtine personal despagubirea.
Nu rata
Ghidul Dvs. pentru Înțelegerea Avantajelor unui Avocat
Cum să Alegi Tipul Potrivit de Lustra în Funcție de Locuință
De ce securitatea cibernetică este esențială pentru afacerea ta în 2024